مقالات چطوری بفهمم زمان تعویض لنت ترمز ماشینم رسیده؟
علیرضا عبدی
6 مرداد 1403

چطوری بفهمم زمان تعویض لنت ترمز ماشینم رسیده؟

چه وقت باید باید برای سرویس یا تعویض ترمز ماشینتون یه تعمیرگاه مراجعه کنید؟ یا ساده تر بگم نشونه های خرابی ترمز خودرو چی میتونه باشه؟ چون سالم نگه داشتن سیستم ترمز باعث حفظ امنیت خانواده شما میشه.

در واقع چندین فاکتور مختلف وجود داره که مشخص میکنه لنت ترمز ماشینتون با چه سرعتی ساییده میشه.

  • نوع خودرو مورد استفاده
  • نوع لنت ترمزی که روی خودرو شما نصب شده

چند نشونه ساده وجود داره که باید بهش توجه کنید و نشون میده مشکلی توی سیستم ترمز خودرو شما وجود داره و ماشین شما مثل قبل متوقف نمیشه و اگه هر کدوم از نشونه ها رو احساس کردید یک نگاهی به سیستم ترمز ماشینتون بندازین و اگه خودتون نمیتونید مشکل رو متوجه بشین خوشحال میشیم که به سایتمون سر بزنید تا چند مکانیک حرفه ای که میتونن هر ایرادی رو پیدا کنن بهتون معرفی کنیم.

اولین علامت که باید بهش دقت کنید شنیدن صدای سوت کشیدن یا جیغ کشیدنه چون ترمز خودروی شما باید بدون صدا یا نهایتا با صدای کمی کار کنه.لنت ترمز دارای یک نشانگر هشدار تمام شدن لنت هستند که قبل از تمام شدن لنت با ایجاد صدای صوت به شما هشدار میدن.حتما با شنیدن این هشدار ترمز خودرو رو چک کنین قل از اینه صدای سوت به صدای ساییده شدن آن روی آهن تبدیل بشه.

مشکل بعدی که ممکنه تجربه کنید اینه که موقع ترمز گرفتن خودرو به یک سمت کشیده بشه و یا فرمون بلرزه دلیل میتونه ایراد در کالیپر ترمز ، ضخامت دیسک چرخ و یا تاب داشتن دیسک چرخ باشه و این شرایط میونه باعث ایجاد صدا و یا ضعیف شدن ترمزگری هم بشه.همچنین ممکنه به این مرد بر خورد کنید که مجبور بشین پدال ترمز رو تا آخر فشار میدین تا ترمز عمل کنه که این علائم معمولا به خاطر نشت روغن ترمز و یا پمپ اصلی ترمز هست و همچنین میتونه به این معنی باشه که ترمز کفشکی عقب نیاز به رگلاژ داره.

و یکی از علائم پر هزینه اینه که پدال ترمز زیر پاتون سفت شده و نیازه تا بیشتر فشار بیارین تا خودرو موقف بشه که توی این مواقع احتمالا بوستر ترمز ایراد پیدا کرده که هزینه زیادتری نسبت به بقیه ایرادها داره و یا مشکلی در لنت ترمز به وجود اومده.

و در نهایت اگه چراغ چک ترمز روی صفحه کیلومتر روشن شده باید هرچه زوتر ماشینو به یک تعمیرگاه خوب برسونید.

اوکی همه ی اینهارو گفتیم حالا اگه تصمیم دارین خودتون نگاهی به لنت ترمز ماشینتون بندازین خیلی سریع بهتون میگم چی میبینید و هر کدوم چه معنی داره.

Normal Pad Wear , Normal Full Life Pad Wear

این ظاهر یک لنت ترمز معمولیه که کاملا نو هست و این ظاهر یک لنت ترمزه که تموم شده و باید تعیض بشه کتریم ضخامتی که لنت ترمز میتوه داشه باشه 4 میلی متره و قبل از ینه ماه فرسایشی روی لنت تموم بشه و به آهن پشت لنت برسه باید تعویض بشه.

Tapered Wear Brake Pads

سایش نامتوازن این لنت ترمز نشون میده ایرادی در بوشهای کالیپر ترمز وجود داره و یا ایرادی کلی در کالیپر ترمز وجود داره که میتونه دلیلش نصب نادرست لنت ترمز هم باشه و در هر صورت باید لنت ترمز بعد از رفع ایراد تویض بشه.

One Sided Wear Brake Pads

اگه یکی از پدهای لت ترمز بیشتر از یکی دیگه ساییه شده باشه نشون میده کالیپر ایراد داره و یا یکی از پیستون های ترمز قفل کرده و باعث ایجاد این خرابی شده.

GrOoved Surface Wear Brake Pads

شیارهایی که روی این لنت ترمز میبینید نشون میده دیسک چرخ پر از خط و خشه و باید تعویض یا تراش داده بشه.

Step N Lining In Brake Pads

اگه شیارها به صورت پله ای در بالا یا پایین لنت دیده بشن نشون میده لنت ترمز در تماس کامل با دیسک چرخ نبوده و معمولا باعث ایجاد صدا و ترمزگیری ضعیف میشه و معمولا باید پین های نگه دارنده کایپر رو تویض کنید.

Cracked Surface Wear On Brake Pads

ترکهای روی لنت ترمز نشون میده که کالیپر یا پیستون ترمز قفل کرده و باعث ایجاد یک اصطحکاک مداوم در لنت ترمز شده و با افزایش دما این بلا سرش اومده.همینطور که لنت ترمز در هر بار ترمزگیری سییده میشه یسک چرخ هم ساییده میشه و باید ضخامتش به صورت دوره ی چک بشه.

اگر فک میکید به لنت ترمز جدید نیاز دارید میونین خیلی راحت بهترین برندهای لنت ترمز موجود در بازار قطعات ایران رو در وبسایت بزیرو بشناسید و اونارو از فروشگاه های محلی و یا وبسایت بزیرو تهیه کنید.

5 1 رای
امتیاز
Subscribe
Notify of
guest
0 دیدگاه
Inline Feedbacks
نمایش دیدگاه ها
ارسال سریع به سراسر ایران کالاها به تمامی نقاط ایران به صورت زمینی با پست پیشتاز و هوایی ارسال می‌شود.
ضمانت اصل بودن تمامی محصولات بزیرو دارای گارانتی اصالت و کیفیت می‌باشند.
ضمانت قیمت مناسب تمامی کالاها با مناسب‌ترین قیمت ممکن به فروش می‌رسند.
ارسال رایگان ارسال رایگان محصولات بزیرو برای خرید بالای 500 هزار تومان

اطلاعیه تغییر نام وبسایت بزیرو


سایت بزیرو با نام جدید یدک شناس با محصولات کامل و قیمت های به روز در دسترس قرار گرفته است.

لطفا برای خرید به لینک فروشگاه یدک شناس مراجعه نمایید.

This will close in 20 seconds